A projekt címe: AGORA-ÓRA – Kreatív szabadidő, időtálló tudás
A projekt azonosítója: TÁMOP-3.2.11-10/1-2010-0083
Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása
A projekt megvalósítás ideje: 2010.09.01. - 2011.08.31.
A projekt támogatás összege: 35 280 000 Ft
A projekt rövid bemutatása:
A projekt célja, hogy az AGORA Szombathelyi Kulturális Központ 34 tematikus program (szakkörök, tematikus napok, vetélkedők) biztosításával erőteljesebben kapcsolódjon be a formális oktatásba, hasznosítva az intézmény adottságait az egész élet át tartó tanulás érdekében.
A tevékenységek négy fő csoportra tagolódnak.
- Művészeti nevelés tanórán kívüli formái: a fotózás, mint a képzőművészeti látásmód kiszélesítése; a kortárs zene, mint a zenepedagógia eddig kevésbé használt ága; a filmművészet, mint a mozgókép kultúra kiszélesítése, és az idegen nyelv és irodalom a tanulás szolgálatában.
- Népi kultúra tanórán kívüli formái: kézműves mesterségek hagyományainak, és városunkhoz kötődő jeles ünnepek hagyományainak elsajátítása, kiterjesztése.
- Egészség- és környezettudatos életmód tanórán kívüli formáinak erősítése az óvodás korosztály körében.
- Helytörténeti, honismereti kompetenciák növelése idegenforgalmi szakkör keretében.
/webimages/AGORA%20-%20ORA.pdf
A projekt címe: AGORA-ÓRA 2. – Kreatív szabadidő, időtálló tudás
A projekt azonosítója: TÁMOP-3.2.13-12/1-2012-0111
Kulturális intézmények részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában
A projekt megvalósítás ideje: 2012.09.01. - 2013.10.05.
A projekt támogatás összege: 24 805 680 Ft
A projekt rövid bemutatása:
A projekt célja, hogy nagy hangsúlyt fektessen a non formális, készségfejlesztő, ismeretterjesztő és az alapkompetenciák megszerzését elősegítő programok megszervezésére és lebonyolítására, felismerve azt, hogy a közművelődés új iránya a tanórán kívüli tevékenységek felvállalása.
A 23 tematikus program megvalósításával az AGORA Szombathelyi Kulturális Központ olyan közösségi alkalmakat kínál, melyek a permanens tanulás, művelődés, a kulcskompetenciák megszerzésére alkalmas helyszínné emelik közművelődési színtereit. Ennek érdekében napi kapcsolatot építettünk ki a térségben működő oktatási-nevelési intézményekkel. A projekt során a művészeti nevelést, a drámapedagógiát, a filmművészetet bekapcsoljuk az irodalom és a történelem tanulás eszköztárába, a művészi látásmód kiszélesítését pedig a kortárs zenepedagógia eddig kevésbé használt módszereivel igyekszünk elérni. A kultúránkban gyökerező kézműves mesterségek, a neves ünnepségekhez kötődő népszokások hagyományőrző szakkörökön és tematikus napokon kerülnek feldolgozásra, és sor kerül más népek kultúrájának megismerésére is. Fontos szerepet szánunk múltunk megismertetésének: helytörténeti, honismereti vetélkedőket szervezünk általános iskolások és középiskolások számára is.
Célunk a tehetségek felkarolása, a tehetséggondozás, főként a hátrányos helyzetű gyermekek körében, számukra fotóművészeti szakkört és művészeti vetélkedőket kínálunk.